W jaki sposób znaleźć fotografa na swój ślub?

W dzisiejszym artykule, nasza Marta z redakcji dodajfoto.pl podzieli się z wami relacjami związanymi z poszukiwaniem fotografa z okolic Krakowa. Ostatnio Krystian opublikował podobny artykuł, który zawierał informacje o fotografie z Kielc, które poleca, informacja ta przydała się wielu osobom, gdyż dawali nam znać do redakcji, także tym razem Marta pochwali się w jaki sposób szukała i kogo udało się jej znaleźć. Zapraszamy do dalszej części artykułu.

Witam serdecznie wszystkich odwiedzających nasz serwis dodajfoto.pl, dziś zamierzam przedstawić Państwu informacje w jaki sposób efektywnie wyszukać fotografa na ślub. Cały przykład opieram o swoje doświadczenia, gdyż dość niedawno (pół roku temu) przechodziłam przez to. Więc wiedza, którą przedstawię poniżej nie jest w żaden sposób wyssana z palca. Dla niektórych artykuł może wydawać się bezużyteczny i głupi, no ale każdy ma swoje zdanie na różne tematy. Tak więc zaczynajmy…

Fotograf na Ślub? Po co mi on?

Każdemu wydaje się po co mi fotograf, skoro w dzisiejszych czasach każdy ma cyfrówkę, lustrzankę czy aparat w telefonie?? Przecież mogę pozbierać zdjęcia od gości i będę ich mieć 20000 zamiast 200. No jeżeli ktoś ma takie podejście no to raczej ten artykuł jest nie dla niego, ponieważ ciężko jest zmienić takie podejście:) W zasadzie to może nie ciężko, a nie warto, bo zapewne taka osoba by później więcej narzekała niż pożytku z tego wszystkiego.

Fotografia ma swój urok, którego nie znajdziesz na filmie z Wesela. Jeżeli fotograf potrafi ukazać emocje, które towarzyszą nam w tym niesamowitym dniu, to zdjęcia te będę 100x lepsze niż nie jeden film. Dobrze wykonany kadr pobudza w naszych głowach wspomnienia z tego dnia.

Kilka istotnych informacji

Kilka, bardzo istotnych informacji, które chciałabym Ci przekazać. Po pierwsze nie czekaj na to, że fotograf lub sala weselna przyjdzie sama do Ciebie. To ty musisz się wszystkim zając, znaleźć obejrzeć, uzgodnić. Pamiętaj, że wszystko czyli np. ,,Orkiestra, Fotograf, Sala Weselna” itp. to rzeczy na które trzeba ustalać terminy. Nikt Ci od tak z dnia na dzień nie zagra na weselu, bądź nie da sali abyś mógł je zorganizować a co dopiero uczcić je fotografią w wyjątkowy sposób.

Tu niestety nie da się, odkładać na jutro, a bo to może od jutra zacznę … Czas to pieniądz, jak nie chcesz robić wesela w remizie 🙂

W jaki sposób szukać?

Ja polecam szukać w ten sposób, którym to robiłam czyli używając wyszukiwarki Google. Opiszę Ci teraz krok po kroku w jaki sposób się to mniej więcej odbywało.

W pierwszej kolejności wchodzimy na google.pl 🙂 następnie musimy użyć różnego rodzaju słów do sporządzenia listy fotografów. Przede wszystkim warto wpisać np.: fotograf ślubny, fotograf + miast, gdzie słowo miasto zastępujemy np. Warszawa czy Kielce. Listę tego typu wyników zapisujemy sobie najlepiej do ms excel. Oczywiste jest, że nie kopiujemy tylko fotografów z pierwszej strony wyników, dla danego słowa, a najlepiej z 5-20 stron.

W ten sposób dla kilku słow jesteśmy w stanie znaleźć nawet i 300 stron fotografów, które musimy przejrzeć. Warto sporządzić sobie jakieś kryteria, dzięki którym będziemy typować (zostawiać / odrzucać) fotografów z listy.

Z całą pewnością z 300 stron zostanie nam może z 10-20-30 🙂 bardzo wiele stron, które ukazują się w wynikach nie posiada galerii itd. więc nawet nie będziemy w stanie ocenić możliwości fotografa, więc należy go odrzucić.

Jeżeli znajdziemy już listę tych, które spełniają nasze wymagania, to pozostaje na wybrać TOP 5 najlepszych, i po prostu zadzwonić i spytać czy akurat w tym dniu mają wolne terminy, bo wiadomo, że jeżeli ktoś jest niesamowicie dobry w tym co robi to może mieć nawet terminy na 2 lata do przodu zajęte i chcąc nie chcąc na pewno nie zrobi dla ciebie wyjątku 😉

Kogo ja Ci mogę polecić?

Skoro już każdy poleca kogoś, to ja z czystym sumieniem mogę polecić Wam pana Łukasza Ostrowskiego, którego zdjęcia użyliśmy na potrzeby tego artykułu. Był on jako fotograf na moim weselu, a znalazłam go w google wpisując w wyszukiwarkę fotograf Kraków, był w top 5, mieszka również w Krakowie jak ja i mój obecnie mąż, a jego zdjęcia przypadły nam do gustu.  Wiadomo każdy wybierze sobie tego, który będzie mu odpowiadał, zarówno pod względem jakości usług jak i ceny za usługę.

Małe podsumowanie

Mam nadzieję, że ten artykuł pomógł Ci w znalezieniu fotografa dla Siebie. Jest on zbliżony w sumie do artykułu, który publikował Krystian z naszej redakcji, no ale niestety takie są realia w taki sposób należy szukać fotografów. Zapraszamy do komentowania poniżej.

Foto by Łukasz Ostrowski – lukaszostrowski.com

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Why ask?